Στο πλαίσιο των μαθημάτων της Τεχνολογίας και του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Γ’ Γυμνασίου (με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Κωνσταντίνο Στματέλλη) οι μαθητές μέσα από μια σειρά διαλέξεων διδάχθηκαν τις βασικές έννοιες της Τέχνης της Φωτογραφίας. Συγκεκριμένα, μέσω οπτικοακουστικού υλικού γνώρισαν τη λειτουργία του ματιού και την αντίληψη των χρωμάτων, εξασκήθηκαν στις βασικές ρυθμίσεις της ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, γνώρισαν τις βασικές τεχνικές της σύνθεσης ενώ στη συνέχεια έγινε η σύνδεση με τη σημαντικότερη, ίσως, πτυχή και κοινή συνισταμένη όλων των τεχνών αυτή της αισθητικής. Τέθηκαν διλήμματα, όπως η επιλογή της ταχύτητας κλείστρου, της τιμής του διαφράγματος και των γωνιών λήψης και πως αυτά μπορούν να εξυπηρετήσουν την ιδέα του Δημιουργού. Μέσα από σκηνές διάσημων καρέ του κινηματογράφου αλλά και έργων ζωγραφικής, οι μαθητές προσπάθησαν να αλιεύσουν στοιχεία και αισθητικές επιλογές των Δημιουργών, ώστε σιγά σιγά να αποκτήσουν κριτική σκέψη και να είναι σε θέση, εφεξής, να αναγιγνώσκουν έργα τέχνης στα μελλοντικά ταξίδια τους.
Στο δεύτερο σκέλος του σχολικού έτους ζητήθηκε η επιλογή ενός θέματος από το σχολικό περιβάλλον ,το οποίο στη συνέχεια αναλύθηκε σε διαδοχικά καρέ φωτογραφίας, ώστε να προκύψει μια συμπαγής ιστορία μέσα από την ανάγνωση της ροής των φωτογραφιών. Οι μαθητές προχώρησαν στη συγγραφή σεναρίου, το ανέλυσαν σε σκηνές, ανέλαβαν ρόλους τόσο σαν ηθοποιοί όσο και σαν τεχνικό προσωπικό, συντονίστηκαν και προγραμμάτισαν όλες τις επιμέρους λεπτομέρειες, ώστε να φέρουν εις πέρας το έργο. Μέσω της διαθεματικής πλοκής και άλλων γνωστικών πεδίων του σχολικού προγράμματος τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μπουν στον κόσμο της δημιουργίας αλλά και της παραγωγής μιας ιστορίας , (όπως θα ίσχυε σε μια αντίστοιχη παραγωγή ταινίας ή θεατρικού έργου), να συγγράψουν, να αυτενεργήσουν και τελικά να μπουν σε έναν κόσμο φαντασίας, ονείρου και δημιουργίας. Έτσι, μέσα από την δραματοποίηση και συγγραφή κατάφεραν να ενσαρκώσουν τους κειμενικούς ήρωες, ταυτίστηκαν με ρόλους και βίωσαν το κλίμα της τέχνης αλλά και της ευθύνης περάτωσης του ζητούμενου. Τη δημιουργία της δικής τους Φωτοϊστορίας!