Μαθηματικά, μία λέξη που κρύβει τόσες επιστήμες. Δεν είναι τυχαίο ότι τα μαθηματικά πρόσφεραν και εξακολουθούν να προσφέρουν στην στερεομετρία, στην αστρονομία, στην φυσική, στην τέχνη, στην οικονομία, στην αρμονία κλπ και γενικά παίζουν αξιόλογο ρόλο στην εξέλιξη του χαρακτήρα ενός ατόμου. Αυτό γίνεται γιατί υποβάλλουν το άτομο σε ερεθισμούς πνευματικούς και ξυπνούν την ευμάθεια και την εγρήγορση του νου. Γι αυτό τον λόγο προσπαθήσαμε μαζί με τους μαθητές της Β Γυμνασίου να αποδείξουμε το Πυθαγόρειο θεώρημα με έναν διαφορετικό τρόπο. Την μία φορά με βόλους και την άλλη με σχήματα. 

Στην αρχή τους ζητήθηκε να βρουν μήκη ορθογώνιου τριγώνου ώστε να εφαρμοστεί το Θεώρημα. Καταλήξαμε στο γνωστό 3dm,4dm για τις κάθετες πλευρές και 5dm για την υποτείνουσα. Το πρόβλημα ήταν πως θα βάζαμε τους βόλους σε τέτοιο σχήμα, οπότε κατάλαβαν τα παιδιά ότι πρέπει να τοποθετήσουν στις κάθετες πλευρές τους βόλους και να πάρουν σαν μέτρο την διάμετρο τους. Τα υπόλοιπα φαίνονται στο βίντεο που δημιουργήσαν.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Νικολαίδου Αικατερίνη, ΠΕ03 Μαθηματικός