Γονείς και Σχολείο μαζί για την πρόληψη του ενδοσχολικού εκφοβισμού (bullying) στην Α' Γυμνασίου
Η συχνή καταγραφή περιστατικών ενδοσχολικού εκφοβισμού στη σχολική βαθμίδα του Γυμνασίου δυστυχώς αποτελεί μια πραγματικότητα. Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία όχι μόνο η άμεση αντιμετώπισή αυτών των περιστατικών, αλλά πολύ περισσότερο η πρόληψή τους. Είναι απαραίτητη, επομένως, η στενή συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας προκείμενου να δημιουργηθεί και να εδραιωθεί μια κουλτούρα ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό και ανεκτική προς τη διαφορετικότητα.
Στο πλαίσιο αυτό διοργανώθηκαν τέσσερις ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς των μαθητών της Α’ Γυμνασίου, μία για κάθε ένα από τα τέσσερα τμήματα:
- τη Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025 και ώρα 17:00-18:00 με τους γονείς των μαθητών του Α3
- την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025 και ώρα 19:00-20:00 με τους γονείς των μαθητών του Α2
- τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025 και ώρα 17:00-18:00 με τους γονείς των μαθητών του Α4
- τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 17:00-18:00 με τους γονείς των μαθητών του Α1
Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα:
- ο ορισμός του bullying και οι διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει
- οι επιπτώσεις του bullying στα παιδιά (θύματα, θύτες, παρατηρητές)
- οι τρόποι με τους οποίους οι γονείς μπορούν να αναγνωρίσουν σημάδια ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα ενδοσχολικού εκφοβισμού
- συμβουλές προς τους γονείς για το πώς να βοηθήσουν τα παιδιά τους σε περίπτωση που εμπλέκονται σε κάποιο περιστατικό bullying
- η σημασία της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της ψυχικής ενδυνάμωσης των παιδιών
- ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του bullying
- η σημασία της συνεργασίας γονέων και σχολείου για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος
Οι συναντήσεις είχαν ως κύριο στόχο την πρόληψη του φαινομένου, δίνοντας στους γονείς τα απαραίτητα εργαλεία και γνώσεις για να συμβάλλουν σε αυτό, σε συνεργασία πάντα με το σχολείο. Εξάλλου, ο ρόλος του σχολείου και ο ρόλος των γονέων στην κοινωνική, ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών αποτελούν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Γι’ αυτό είναι τόσο κριτικής σημασίας η συνεργασία των δύο πλευρών.
Υπεύθυνες δράσης:
Χριστίνα Σαββίδου, Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής (ΠΕ02ΕΑΕ)
Χριστίνα Πανταζή, καθηγήτρια Γαλλικών (ΠΕ05)