Ανακοινώνεται το πρόγραμμα της εβδομάδας 11/5 - 15/5/2020 για τα μαθήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης.
Παρακαλώ διαβάστε προσεκτικά τα παρακάτω:
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ:
ΟΔΗΓΙΕΣ:
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ:
Κατεβάστε το πρόγραμμα από ΕΔΩ! (αρχείο pdf)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Μυτιλήνη, 29 Απριλίου 2020 Αρ. Πρωτ. : 1474
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π. & Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ
|
ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
-----
Ταχ. Δ/νση : Ελ. Βενιζέλου 26
Τ.Κ. – Πόλη : 81100, Μυτιλήνη
Email :
Ιστοσελίδα : http://vaigaiou.pde.sch.gr/newsch
Τηλέφωνο : 22510-48160
Fax : 22510-48155
Θέμα: «Λειτουργία πλατφόρμας ψυχοκοινωνικής υποστήριξης εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου»
Θέλοντας να συμβάλλουμε ως εκπαιδευτική κοινότητα στην άμβλυνση ή την επίλυση πιθανών προβλημάτων ψυχοκοινωνικής αιτιότητας που είναι πιθανό να εμφανιστούν στην Περιφέρεια και στην κοινότητά μας εν μέσω της πρόσφατης πανδημίας, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, εισήγαγε στις δράσεις της και οργάνωσε, ένα εξειδικευμένο δίκτυο ομάδων ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, με τηλεματικά μέσα, όπως απαιτούν οι περιστάσεις, το οποίο αποτελείται αποκλειστικά από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς λειτουργούς, που έχουν ως αποστολή τη παροχή συμβουλευτικής εξ αποστάσεως καθοδήγησης, ψυχοκοινωνικής πληροφόρησης και υποστήριξης σε άτομα ή ομάδες, που συνδέονται με το χώρο της εκπαίδευσης στη Περιφέρειά μας.
Είναι βέβαιο ότι η πρόσφατη πανδημία, εκτός από τις επιδημιολογικές και βιολογικές της επικινδυνότητες, όπως περιγράφουν οι επιστήμονες υγείας, είναι πιθανό να προκαλέσει, σε βαθμό που αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να διερευνηθεί με ακρίβεια, προβλήματα σε πολλαπλές και πολυεπίπεδες διαστάσεις και παραμέτρους της προσωπικής, οικογενειακής και κοινωνικής καθημερινής ζωής.
Από τις ελάχιστες ποσοτικές ή ποιοτικές έρευνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα, αλλά και από τις καθημερινές παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα όλων μας, φαίνεται πως η ελληνική κοινωνία, επί του παρόντος, ανταποκρίνεται θετικά στην απροσδόκητη αυτή εξέλιξη, διαθέτοντας τα ψυχοκοινωνικά εκείνα αποθέματα, την παρακαταθήκη και την κουλτούρα αυτοσυγκράτησης και συγκρότησης που απαιτείται, για την αποφυγή της διασποράς της νόσου αλλά και της ψυχοκοινωνικής άμυνας που επιβάλλουν οι περιστάσεις.
Όμως, σε κάθε περίπτωση, εξαιτίας της κατάστασης, φαίνεται ότι προκύπτουν, σε αναμενόμενα και αποδεκτά στατιστικά ποσοστά, αρκετά προβλήματα ή διλήμματα σε άτομα ή οικογένειες, στα οποία τόσο η πολιτεία όσο και οι εξειδικευμένοι και διαπιστευμένοι επιστήμονες που διαθέτει, πρέπει και οφείλουν, στο βαθμό του εφικτού, να συνδράμουν.
Αναφερόμαστε στις αλλαγές που σε αρκετές περιπτώσεις εισβάλουν αιφνίδια και απροσδόκητα, τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, στις ζωές όλων μας. Ενδεικτικά, κάποιες από τις αλλαγές αυτές και στη δική μας κοινότητα, σχετίζονται με τις έγνοιες και την ανασφάλεια των γονέων για το επάγγελμα τους, τις τρέχουσες οικογενειακές υποχρεώσεις και τον βιοπορισμό τους. Άλλες, με την ποιότητα της οικογενειακής τους ζωής, τον περιορισμό στο σπίτι και την αναπόφευκτη υποχρεωτική οικογενειακή συνύπαρξη, τις αλλαγές στον οικογενειακό προγραμματισμό, τη ματαίωση και την απομάγευση από πρόσωπα, προσδοκίες και καταστάσεις και από την έντονη κι ενίοτε ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου, των έξυπνων τηλεφώνων και της τηλεόρασης, που «αποτελεί παράθυρο στο κόσμο», ιδιαίτερα για τα παιδιά και τους εφήβους.
Ακόμα τα προβλήματα φαίνεται να προκύπτουν από τους επαναπροσανατολισμούς, τις επικοινωνιακές εμπλοκές και τις αναθεωρήσεις στάσεων και κυρίως βεβαιοτήτων μας στην καθημερινή συνύπαρξη της οικογένειας, τις αγχογόνες περιστάσεις με υπαρξιακή, κοινωνική ή ψυχολογική εκπόρευση και την εν γένει ανασφάλεια, λόγω της διατάραξης της καθημερινότητας και της πιθανής υπέρβασης ή καταπάτησης των ορίων προσωπικής ελευθερίας και λογικής αυτοδιάθεσης ατόμων ή μελών της οικογένειας.
Επιπλέον οι παρούσες περιστάσεις είναι πιθανό, αν όχι αναμενόμενο, να επιδεινώσουν ή να αποκαλύψουν έτι περαιτέρω υπάρχοντα ή υποβόσκοντα προβλήματα σε άτομα ή οικογένειες ή να παρατηρηθεί-βιωθεί υπέρβαση των αποδεκτών σχεσιακών ορίων και της δικαιωματικότητας, της ηθικής, του σεβασμού και της αλληλοκατανόησης μεταξύ των μελών της οικογένειας, που ξεκινά από τις συναισθηματικές ρηγματώσεις, την αποξένωση και την παρεμπόδιση της οικογενειακής αλληλοτροφοδότησης και καταλήγει στην ενδοοικογενειακή βία και την κακοποίηση.
Άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η αδυναμία, που ίσως έχουν αρκετοί γονείς, στο να αξιοποιήσουν εποικοδομητικά τον «απεριόριστο» ελεύθερο χρόνο που έχουν τα παιδιά τους, με συνέπεια να προκύπτουν προβλήματα, διαφωνίες και εντάσεις. Δεν θα πρέπει τέλος, να αμελήσουμε το άγχος που είναι πιθανό να προκληθεί σε μαθητές και γονείς παιδιών που φοιτούν στη Γ΄ Λυκείου, ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων. Αν και φαίνεται πως όλοι πλήττονται από τέτοιας σφοδρότητας πρωτόφαντα φαινόμενα, τα παιδιά και οι γυναίκες είναι οι ομάδες που σε όλες τις έρευνες παρουσιάζονται περισσότερο ευάλωτες και στη χώρα μας.
Έχοντας, λοιπόν, όλα τα παραπάνω υπόψη μας, αλλά και για να αναπτυχθεί ώριμο και αξιόπιστο δίκτυο ετοιμότητας που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου προχώρησε στη δημιουργία και έναρξη λειτουργίας του προγράμματος αυτού, το οποίο έχει ως σκοπό να υποστηρίξει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές που βιώνουν, όπως όλοι, αλλαγές στη καθημερινή ζωή τους. Η δράση επικουρείται από μια κεντρική επιστημονική επιτροπή με έδρα την Π.Δ.Ε. και διακτινωμένες επιστημονικές ομάδες υποστήριξης, που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στις περιοχές αρμοδιότητας και ειδικότερα σε Λέσβο, Λήμνο, Χίο και Σάμο-Ικαρία.
Η επικοινωνία των ατόμων που επιθυμούν να μιλήσουν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τους ειδικούς επιστήμονες θα πραγματοποιείται διαμέσου ειδικής διαδικτυακής πλατφόρμας που έχει ενεργοποιηθεί αποκλειστικά για το σκοπό αυτό στο σύνδεσμο:
http://vaigaiou.pde.sch.gr/2pekes/health/
Με εκτίμηση,
Η Περιφερειακή Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου Παπαδανιήλ Μαρία
|
Ο Οργανωτικός συντονιστής 1ου ΠΕΚΕΣ Β. Αιγαίου Επιστημονικά Υπεύθυνος της Πράξης Δρ. Τσάκαλος Μιχάλης
|
Το 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης προτίθεται να διαθέσει σε μαθητές, ένα αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών (tablet) για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η απόφαση θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεϊκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, οι ειδικές δυσκολίες μάθησης ή οι εξαιρετικές επιδόσεις μαθητή/τριας.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Κατά την παράδοση της ηλεκτρονικής συσκευής από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο παραλήπτης (γονέας/κηδεμόνας) υπογράφει Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποίαν αναφέρει ρητά ότι παρέλαβε τη συγκεκριμένη συσκευή (αναλυτική περιγραφή), αναλαμβάνει την υποχρέωση αφενός μεν επιστροφής της ανωτέρω συσκευής στη σχολική μονάδα, όταν εκλείψουν οι λόγοι, για τους οποίους του παραχωρήθηκε η χρήση της (π.χ. όταν λήξει η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων) ή οποτεδήποτε του ζητηθεί από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και αφετέρου καταβολής αποζημίωσης στο Ελληνικό Δημόσιο ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής συσκευής σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή βλάβης, η οποία υπερβαίνει την αναμενόμενη από τη συνήθη χρήση της και δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, καθώς και σε περίπτωση που απλώς αρνηθεί την επιστροφή της στη σχολική μονάδα, από την οποία την παρέλαβε.
Για το σκοπό αυτό όποιος γονέας/κηδεμόνας ενδιαφέρεται, παρακαλείται να συμπληρώσει την ηλεκτρονική φόρμα στη διεύθυνση: https://forms.gle/pKwbJiRLGFqZYjgBA
ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ: Δευτέρα 27/4/2020, ώρα 13:00
Από την διεύθυνση του σχολείου
|
|
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Δ/ΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΛΕΣΒΟΥ ΤΑΧ.Δ/ΝΣΗ: Γ. ΜΟΥΡΑ 10 Τ.Κ. 811 32 ΜΥΤΙΛΗΝΗ (: 22510-48263 FAX : 22510-48268 Email: |
Μυτιλήνη, 16/04/2020 Αρ. Πρωτ.: 3870 ΠΡΟΣ: 1.Σχολικές Μονάδες (προς όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές) 2. Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων |
Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες,
Ένα αλλιώτικο Πάσχα εφέτος. Μια μεγάλη Εβδομάδα χωρίς εκκλησιές, μια μεγάλη Παρασκευή χωρίς Επιτάφιο, ένα Πάσχα χωρίς Ανάσταση!
Μια μεγάλη εβδομάδα όμως με μαθήματα, με εσάς στην πρώτη γραμμή της μάχης. Για την εκπαίδευση των παιδιών μας, για την επόμενη μέρα που έρχεται μέσα από τη μεγάλη δοκιμασία, στη Χώρα μας, στον κόσμο ολόκληρο. Δεν ήταν δική μας επιλογή. Μείναμε όμως, οι περισσότεροι, κοντά στα παιδιά, μείναμε γεροί, είμαστε εδώ.
Πώς μπορεί κανείς, να αρνηθεί την προσφορά σας όταν η ΔΔΕ Λέσβου, ήταν από τις πρώτες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που επιλέχτηκαν για να εφαρμοσθεί η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» με την σύγχρονη πλατφόρμα, που το Υπουργείο Παιδείας επέλεξε?
Πώς μπορεί κανείς να αρνηθεί την προσφορά σας στα παιδιά μας , μέσα από τις χιλιάδες ψηφιακές τάξεις που δημιουργήσατε στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης του Πανελλήνιου σχολικού Δικτύου?
Πώς μπορεί κανείς να μην αναγνωρίσει την προσφορά σας? Αρκεί μια ματιά στα 2657 ψηφιακά μαθήματα που έχετε αναρτήσει, χώρια τα αμέτρητα emails που έχετε ανταλλάξει με τους μαθητές σας.
Μπορεί κανείς που στέκεται πιο πάνω στην ιεραρχία της διοίκησης να μη σας συγχαρεί που από την πρώτη στιγμή στελεχώσατε τις ομάδες στήριξης αυτού του πρωτόγνωρου εγχειρήματος? Που πήρατε μέρος σε όλες τις προσπάθειες πριν από τους περισσότερους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα, για να πετύχει αυτό που επιχειρήθηκε για πρώτη φορά?
Μπορεί κανείς να μην πει μπράβο σ΄ όλους εσάς, που είχατε τη δυνατότητα να συμμετάσχετε στη δημιουργία των ειδικών προστατευτικών μασκών για χρήση από τους ανθρώπους που εργάζονται στα Νοσοκομεία και στις άλλες μονάδες Υγείας?
Πραγματικά, μια μεγάλη προσπάθεια έγινε από εσάς.
Μια μεγαλύτερη όμως προσπάθεια έγινε από τους μαθητές σας. Τους μαθητές μας. Συμμέτοχοι σ΄ αυτήν την μεγάλη προσπάθεια οι Γονείς, που παρά την κρίση, στήριξαν τα παιδιά τους παρέχοντάς τους τα μέσα για να συνεχίσουν απρόσκοπτα την εκπαίδευσή τους.
Ένας από εσάς κι εγώ, μαζί με τους περισσότερους συνεργάτες μου στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, στηρίξαμε την προσπάθειά σας, αναπτύξαμε τρόπους επικοινωνίας με τη βοήθεια της τεχνολογίας και μείναμε σε επαφή μαζί σας, για να αισθάνεσθε ότι έστω κι από μακριά…είμαστε μαζί.
Σας συγχαίρουμε και σας ευχαριστούμε.
Μένουμε σπίτι, όπως μας συστήνουν οι ειδικοί και περιμένουμε τη μέρα για να βρεθούμε πάλι μαζί …από κοντά.
Καλή Ανάσταση. Χρόνια Πολλά.
Μεγάλη Πέμπτη του 2020
Ο Δ/ντης Β/θμιας Εκπ/σης Λέσβου
Μ.Ε. Καπιωτάς.