To 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, έπειτα από την έγκριση του νέου σχεδίου Erasmus+, Βασικής δράσης 1, συνεχίζει για έκτη συνεχόμενη χρονιά την επιτυχημένη πορεία του στον θεσμό των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, έχοντας αποκτήσει πια πολύτιμη εμπειρία στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και την διάχυση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν απο αυτα.

eu funded enΟ τίτλος του νέου Προγράμματος, το οποίο ξεκινάει τον ερχόμενο Νοέμβριο, είναι “Διαχείριση της ψηφιακής πληροφορίας και διαμόρφωση της Ευρωπαϊκής ταυτότητας των μελλοντικών πολιτών” και η διάρκειά του ειναι 18 μηνες. Μέσα σε αυτό το χρονικό περιθώριο, επιδιώκουμε την επίτευξη των στόχων που ορίστηκαν στην εγκεκριμένη από τον αρμόδιο φορέα (ΙΚΥ), πρότασή μας.

Οι Στόχοι που έχουν τεθεί σχετίζονται με:

  • τους θεσμους που στηρίζουν τη λειτουργία και τη συνοχή της ΕΕ
  • την κατανόηση των αξιών της EE μέσα από τις τέχνες
  • την ψηφιακή παχυσαρκία και πως την περιορίζουμε με περιβαλλοντικές κι άλλες δράσεις
  • πως χρησιμοποιούμε τα ψηφιακά μέσα με δημιουργικό τρόπο

Αναλυτικότερα ο πρώτος στόχος αφορα τη μελετη των θεσμών της ΕΕ, την κατανόηση των αξιών της μέσω των τεχνών ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση της λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των θεμελιωδών αρχών που την στηρίζουν, όπως η δημοκρατία, η ειρήνη, η αλληλεγγύη και η ισότητα, μέσα από δραστηριότητες τέχνης, όπως η δημιουργία θεατρικών έργων, εικαστικών έργων, επιτραπέζιων παιχνιδιών, βιβλίων, οι μαθητές θα μπορούν να εκφράσουν και να αναπαραστήσουν τις έννοιες αυτές με δημιουργικό τρόπο, κάνοντάς τις πιο προσιτές και κατανοητές. Θα διερευνηθεί επίσης τι σημαίνει κοινή ευρωπαϊκή ταυτότητα και ποιος ο ρόλος των μελλοντικών ενεργών πολιτών της ΕΕ.

Ο δεύτερος στόχος αφορά την ψηφιακή παχυσαρκία και πως την περιορίζουμε με περιβαλλοντικές κι άλλες δράσεις, πως  χρησιμοποιούμε τα ψηφιακά μέσα με δημιουργικό τρόπο. Πως επιτυγχάνεται ο περιορισμός της ψηφιακής παχυσαρκίας; (υπερβολική και παθητική χρήση τεχνολογίας και της πληροφορίας που προέρχεται από αυτή, κυρίως μέσω κοινωνικών δικτύων, βιντεοπαιχνιδιών και άλλων ψηφιακών μέσων. Πως αντιμετωπίζονται  τα προβλήματα που προκαλεί (μείωση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, η απομόνωση, η σωματική αδράνεια, χαμηλή απόδοση στο σχολείο και να μειώσει τις δυνατότητες ανάπτυξης υγιεινών συνηθειών). Επιδιώκεται η κατανοηση των συνεπειων της υπερβολικής χρήσης τεχνολογίας, η αναπτυξη στρατηγικων για αυτοέλεγχο, μέσα από δραστηριότητες που θα φέρουν τους μαθητές πιο κοντά στο περιβάλλον και τα οφέλη με την ενασχόληση με τη φύση και η υιοθέτηση μεθόδων δημιουργικής χρήσης των ψηφιακών μέσων (οι μαθητές μπορούν να μάθουν να ισορροπούν την ψηφιακή και την πραγματική ζωή)

Οι κινητικότητες του Προγράμματος, οι οποίες αποσκοπούν στην επίτευξη των παραπάνω στόχων, προβλέπουν 3 μετακινησεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς και 2 για επιμόρφωση εκπαιδευτικών.

Ενδεικτικά κάποιες από τις δράσεις και συνεργασίες :

  • Η συνεργασία με Ευρωπαϊκο σχολείο - Βρυξέλλες, με το σχολείο της Σεβιλλης, αναμένεται συνέχιση της συνεργασίας κι επεκταση και στο χώρο της τεχνολογίας (περιορισμός ψηφιακής παχυσαρκίας)
  • Επίσκεψεις στο Ευρωπαϊκο Κοινοβουλιο - Βρυξέλλες που προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα και διαδραστικά εργαλεία που επιτρέπουν στους μαθητές να κατανοήσουν τη λειτουργία του και τη σημασία του στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στην ΕΕ.
  • Το Κέντρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - Βρυξέλλες (European Commission Visitors' Centre) προσφέρει διαδραστικά εκθέματα και προγράμματα που επιτρέπουν στους επισκέπτες να κατανοήσουν τον ρόλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ΕΕ.
  • Η Οικία Ευρωπαϊκής Ιστορίας - Βρυξέλλες (House of European History). Εξετάζει την ιστορία της Ευρώπης από την αρχαιότητα μέχρι το σήμερα, προσφέρει εκπαιδευτικά προγράμματα που εξετάζουν τις διαδικασίες ενοποίησης της Ευρώπης, την πολιτική ιστορία της ΕΕ και τη σημασία της συνεργασίας
  • Η επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - Στρασβούργο στο Palais de l’Europe - Στρασβούργο που διδάσκει τη σημασία της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώ το Orangerie Park Στρασβούργο συνδέει τη φύση με την ευρωπαϊκή ενότητα μέσω του Μνημείου της Ευρώπης

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Δυο εκπαιδευτικοί θα παρακολουθήσουν σεμινάριο σχετικό με "Stress Relief and Well-being Strategies for students and teachers" (Στρατηγικές ευεξίας και ανακούφισης από το άγχος για μαθητές και εκπαιδευτικούς). Στόχοι: Η ενημέρωση για τη διαχείριση του στρες και η ενίσχυση του σωστού τρόπου ζωής ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές να αποκτήσουν καλύτερη ισορροπία στη ζωή τους, προλαμβάνοντας τη δημιουργία βλαβερών συνηθειών, όπως η ψηφιακή παχυσαρκία.

Επίσης δύο εκπαιδευτικοί θα παρακολουθήσουν σεμινάριο σχετικό με "Digital Wellbeing: A New Challenge for Teachers and Students" (Ψηφιακή ευεξία: Μια νέα πρόκληση για εκπαιδευτικούς και μαθητές) που αφορά την ελεγχόμενη και δημιουργική χρήση της τεχνολογίας με στόχο να ενισχυθεί η ποιότητα της ζωής μας.


StopbullyingΔώσε τέλος στον σχολικό εκφοβισμό!

Έχεις τη δύναμη.

Ακολουθήστε μας!

facebook logo 0  youtube 
3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης