3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
  • Αρχική
  • Το σχολείο
    • Ποιοι είμαστε...
    • Η διεύθυνση
    • Ο σύλλογος διδασκόντων
    • Η τοποθεσία
    • Η πόλη
    • Ο δικτυακός τόπος
    • Εξοπλισμός & Καινοτομία
    • Αξιολόγηση έργου σχολικής μονάδας
  • Μαθητές
    • Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολικής μονάδας
    • Μαθητική κοινότητα
    • Σημαιοφόροι-παραστάτες
    • Διακρίσεις-βραβεία
    • Απόφοιτοι
    • Έργα μαθητών
    • Μαθητική στολή παρέλασης
  • Γονείς
    • Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων
    • Εκδηλώσεις-δράσεις
    • Ενημέρωση γονέων-κηδεμόνων
  • Δραστηριότητες
    • Σχολικά προγράμματα
    • Ευρωπαϊκά προγράμματα
    • Εκπαιδευτικές εκδρομές
    • Αθλητισμός
    • Πολιτισμός-κοινωνία
    • Μετά το σχολείο
    • The Erasmus+ blog! 2019-2022
    • Erasmus+ 2023-2025: Το ιστολόγιο!
  • Ενημέρωση
    • Ανακοινώσεις
    • Εκπαιδευτικά νέα
    • Νομοθεσία
    • Μαθητικοί διαγωνισμοί
    • Δανειστική βιβλιοθήκη
    • Σύνδεσμοι
    • Αρθρογραφία
    • Ωράριο λειτουργίας σχολείου
    • Χρήσιμα έντυπα
  • Επικοινωνία

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 31 115429


Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future

Λεπτομέρειες
ehatz
17 Σεπτεμβρίου 2025
Εμφανίσεις: 24

ΕΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

των Ιωάννη Αγάθου ΠΕ08 και Δήμητρας Φιλιπποπούλου ΠΕ02,  κατά τη συμμετοχή τους σε
επιμορφωτική δραστηριότητα του προγράμματος Erasmus+ KA1-22 στη Φλωρεντία με διάρκεια από Δευτέρα 18 Νοεμβρίου έως Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

  1. Προετοιμασία της επίσκεψης

Η επιμορφωτική δραστηριότητα έχει τίτλο Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future στο πλαίσιο του στόχου «Περιβαλλοντικές Αλλαγές για Αειφόρα Σχολεία» όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα   Erasmus+ KA1-22 που εκπονεί το σχολείο μας για το χρονικό διάστημα 2024-2025. Πριν την κινητικότητα πραγματοποιήθηκε ενημέρωση του συλλόγου των καθηγητών του σχολείου μας και η κινητικότητα προετοιμάστηκε τόσο στο τυπικό όσο και στο ουσιαστικό της μέρος – συνεχής επικοινωνία με τον φορέα διοργάνωσης, ώστε να ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες της συμμετοχής και συμπλήρωση ερωτηματολογίου από τους συμμετέχοντες σχετικά με τη βαθμίδα εκπαίδευσης και τα μαθήματα που διδάσκουν με στόχο να προσαρμοστεί η επιμόρφωση κατά το δυνατό στις ανάγκες τους.

  1. Πρόγραμμα δραστηριοτήτων ανά ημέρα

 

Read more: Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future
Tweet
Share
Send by email

«Η Δημοκρατική Ζωή στην ΕΕ: Διδασκαλία δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του πολίτη»

Λεπτομέρειες
ehatz
17 Σεπτεμβρίου 2025
Εμφανίσεις: 14

Εικόνα1Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Η Δημοκρατική Ζωή στην ΕΕ: Διδασκαλία δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του πολίτη» πουπραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ 2-7 Δεκεμβρίου 2024, στα πλαίσια των δράσεων Erasmus+ του 3ου Γυμνασίου Μυτιλήνης. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Αγάθος Ιωάννης και Παλάζης Βασίλειος του σχολείου μας.

Συνοπτικά το πρόγραμμα περιλάμβανε τις παρακάτω δραστηριότητες:

Ημέρα 1 (Εισαγωγή προγράμματος)

  • Παρουσιάσεις των σχολείων των συμμετεχόντων
  • Καταιγισμός ιδεών και ανταλλαγή προσωπικών εμπειριών για τη μάθηση και την κατανόηση σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας
  • Τα δικαιώματά μας ως πολίτες της ΕΕ

Ημέρα 2 (Σημαντικά έγγραφα)

  • Ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ
  • Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (CRC)
  • Δημιουργία καρτών flash για την επεξήγηση των εννοιών που σχετίζονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ευθύνη των πολιτών και τη δημοκρατία
Tweet
Share
Send by email

Επίσκεψη ομάδας μαθητών και εκπαιδευτικών απο την Πορτογαλια

Λεπτομέρειες
ehatz
12 Μαϊος 2025
Εμφανίσεις: 86

Την εβδομάδα από τις 5 εως και τις 9 Μαΐου 2025, επισκεφθηκε το 3ο Γυμνάσιο ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών από το σχολείο Agrupamento de Escolas Alexandre Herculano της πόλης Santarem της Πορτογαλίας, στα πλαίσια προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο. Στόχος της επίσκεψης ήταν η παρακολούθηση της λειτουργίας του σχολείου μας, η ενημέρωση κι ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών επάνω σε ζητήματα που αφορούν την διαχείριση της τάξης, την οργάνωση του μαθήματος, την χρήση της τεχνολογίας και την δημιουργία δεσμών μεταξύ των ομάδων των δυο σχολείων.

Κατα τη διάρκεια της επίσκεψης πραγματοποιήθηκαν μαθήματα και δράσεις από κοινού με τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, ξενάγηση στην πόλη της Μυτιλήνης καθώς και εκπαιδευτικές εκδρομές.

Με το κλείσιμο της δράσης, συζητήθηκαν τα συμπεράσματα - αποτελέσματα της επίσκεψης κι υπήρξε ανατροφοδότηση σχετικά με τα όσα κατέγραψαν και παρακολούθησαν οι φιλοξενούμενοι κατα τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο μας.

  • Click to enlarge image 2.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250505_111025.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250505_111034.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250505_124748.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250507_102424.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250507_122201.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250508_085024.jpg
  • Click to enlarge image Εικόνα1.jpg
  • Click to enlarge image Εικόνα2.jpg
  • Click to enlarge image Εικόνα3.jpg
  •  

Tweet
Share
Send by email

Ενδοσχολική δράση διάχυσης αποτελεσμάτων Erasmus+

Λεπτομέρειες
ehatz
28 Μαρτίου 2025
Εμφανίσεις: 118

Την Δευτέρα 24/3/2025 έγινε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου ενδοσχολική δράση διάχυσης των αποτελεσμάτων του σχεδίου Erasmus που ολοκληρώνει φέτος το σχολείο μας. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε κινητικότητες job shadowing σε διάφορες χώρες παρουσίασαν στον σύλλογο διδασκόντων τις εμπειρίες που αποκόμισαν, καλές πρακτικές και καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας που γνώρισαν στα σχολεία υποδοχής. Ακολούθησε εκτενής συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με το πώς μπορούν να εφαρμοστούν στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην σχολική τάξη.

Στο προσεχές διάστημα προγραμματίζεται νέα συνάντηση, με σκοπό να προβληθούν τα αποτελέσματα των κινητικοτήτων που αφορούσαν κατάρτιση προσωπικού.

  • Click to enlarge image IMG_20250324_100506.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250324_105005.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250324_105645.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20250324_112753.jpg
  •  

Tweet
Share
Send by email

Ο ρόλος της ανοιχτής συζήτησης(debate) και της ενεργητικής ακρόασης, στην καλλιέργεια ενσυναίσθησης και στην πρόληψη της σχολικής βίας.

Λεπτομέρειες
ehatz
18 Μαρτίου 2025
Εμφανίσεις: 83

Ένα άρθρο βασισμένο στην επιμόρφωση που παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί Πανταζή Χριστίνα και Σαββίδου Χριστίνα στο σεμινάριο του προγράμματος Erasmus+ «Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence», Στρασβούργο, Οκτώβριος 2024.


Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης θεωρείται το «κλειδί» που μπορεί να βοηθήσει ένα άνθρωπο, κυρίως έναν έφηβο, να κατανοήσει και να αποδεχθεί τη διαφορετική άποψη, προέλευση ή κοσμοθεωρία, χωρίς επικρίσεις και αρνητική στάση. Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα που προϋποθέτει για τον εκπαιδευτικό, ενδοσκόπηση και απελευθέρωση από προσωπικές προκαταλήψεις ή προσκόλληση σε στερεότυπα. Ο σεβασμός και η αποδοχή του άλλου μέσα σε μια τάξη εφήβων δεν είναι αυτονόητες αρετές, καθώς οι μαθητές δέχονται ποικίλες επιρροές και ταυτόχρονα, ο καθένας ως μονάδα φέρει ένα διαφορετικό οικογενειακό και κοινωνικό υπόβαθρο. Πώς θα μπορούσε ο δάσκαλος να επέμβει θετικά ώστε να δημιουργήσει ένα κλίμα συνεργασίας και ομόνοιας;
Η διαμόρφωση ενεργητικών ακροατών βρίσκεται στον πυρήνα της απάντησης. Στόχος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές τη δεξιότητα της ακρόασης, να είναι σε θέση να κατανοήσουν όσα άκουσαν, να τα σχολιάσουν και να πάρουν τη δική τους θέση χωρίς να απορρίψουν την «άλλη» άποψη. Παρακάτω, παρουσιάζονται δύο τεχνικές που βοηθούν στην υλοποίησή της.
Η οργάνωση ανοιχτών συζητήσεων (τα γνωστά debates) συμβάλλει σε αυτό το έργο. Προτείνεται λοιπόν, η ανάθεση ενός θέματος/κοινωνικού προβλήματος πάνω στο οποίο δύο μαθητές, διαφορετικοί κάθε φορά, καλούνται να πάρουν θέση. Προφανώς, προηγείται μια προετοιμασία της τάξης με θέσπιση κανόνων: προσοχή απέναντι στον ομιλούντα, καμία διακοπή, αποφυγή μορφασμών ή επιφωνημάτων, όρια στο χρόνο ομιλίας -ίδια για όλους-, καμία παρέμβαση ή σχολιασμός από τον δάσκαλο κλπ. Καλό είναι η επιλογή θεμάτων να εστιάζει αρχικά στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών: «το κατοικίδιό μου», «η ομάδα μου». «το αγαπημένο μου άθλημα», «η μουσική που προτιμώ», «μια ταινία που είδα» κ.ά.
Εικόνα1
Μια άλλη τεχνική που βοηθάει στην ανάπτυξη της ενεργητικής ακρόασης είναι η δραστηριότητα του «ομιλούντος ραβδιού» (talking stick), εργαλείο της Παιδαγωγικής Freinet. O δάσκαλος, σε συνεργασία με τους μαθητές, φτιάχνει ένα μικρό ραβδί από ξύλο, θα μπορούσε να είναι και ένα ξεχωριστό μολύβι. Κάθε φορά που διοργανώνεται ανοιχτή συζήτηση, το κρατά ο ομιλών. Εκείνος το δίνει στον επόμενο, ο οποίος καλείται πρώτα να επαναλάβει με δικά του λόγια όσα άκουσε. Αν ο πρώτος ομιλητής κρίνει ότι «ακούστηκε» η τοποθέτησή του, χωρίς να παραποιηθεί, επιτρέπει στον δεύτερο ομιλητή να τοποθετηθεί με τη σειρά του. Προφανώς έχουν και οι δύο ίσο χρόνο ομιλίας.

Τα εργαλεία και οι τεχνικές που παρουσιάστηκαν είναι εφαρμόσιμες σε οποιαδήποτε τάξη, όσες φορές το επιλέξει ο καθηγητής. Σταδιακά, οι μαθητές ασκούνται στο να ακούν πώς σκέφτονται οι άλλοι, μαθαίνουν ότι υπάρχουν διαφορετικές προτιμήσεις, με διαφορετικά πλεονεκτήματα για τον καθένα και ούτω καθεξής. Επίσης, καλλιεργείται ένα κλίμα εμπιστοσύνης και σεβασμού που είναι απαραίτητο στη συνεργασία και στην αποδοχή των «άλλων», βασικά στοιχεία για την πρόληψη επιθετικών συμπεριφορών και σχολικής βίας.

Tweet
Share
Send by email

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου Μυτιλήνης σε Κινητικότητα Erasmus+ στην Πολωνία
  2. Σεμινάριο: Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future
  3. Body mapping: απομακρύνοντας τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα
  4. «Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence»: Δραστηριότητα κατάρτισης προσωπικού στο Στρασβούργο
Σελίδα 1 από 2
  • Έναρξη
  • Προηγούμενο
  • 1
  • 2
  • Επόμενο
  • Τέλος

Ακολουθήστε μας!

facebook logo 0  youtube 
3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

Πρόγραμμα ενημέρωσης γονέων-κηδεμόνων


 Φόρμα υποβολής δικαιολογητικών απουσιών


  1. Βρίσκεστε εδώ:  
  2. Δραστηριότητες
  3. Erasmus+ 2023-2025: Το ιστολόγιο!

Τελευταία άρθρα:

  • Ξενάγηση στο Κέντρο Αγγειοπλαστικής Δημήτρη Χατζηγιάννη
  • Το 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης
  • Εξετάσεις του CTY Greece στη Μυτιλήνη
  • Εκδήλωση επετείου 28ης Οκτωβρίου 1940
  • Διαγωνισμός Βίντεο & Φωτογραφίας του Δήμου Μυτιλήνης

Δημοφιλή άρθρα:

  • Εκδήλωση εορτασμού επετείου 25ης Μαρτίου
  • 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού - Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2023
  • Εορτασμός 28 Οκτωβρίου
  • Εκπαιδευτική δράση στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο 2021-2022
  • Σημαιοφόροι-παραστάτες 2020-2021

Δημοφιλείς ετικέτες

  • καινοτομία
  • διαγωνισμοί
  • πολιτισμός
  • Erasmus
  • πληροφορική
  • stem
  • Ενδιαφέρουν
  • νομοθεσία
  • Εκπαιδευτική εκδρομή
  • etwinning

Translate this webpage!

Τελευταία ενημέρωση δικτυακού τόπου:

  • Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025, 11:21:29.

Συνδεθείτε:

Να με θυμάσαι
  • Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;
  • Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
©2019-2025 Δημιουργία, συντήρηση & ενημέρωση δικτυακού τόπου: Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης (ΠΕ 86), ehatz [at] sch.gr. Πολιτική απορρήτου
Bootstrap is a front-end framework of Twitter, Inc. Code licensed under MIT License. Font Awesome font licensed under SIL OFL 1.1.